תשעה באב בכותל המערבי: התחבורה תפעל כל הלילה

אבי יעקב No Comments on תשעה באב בכותל המערבי: התחבורה תפעל כל הלילה

בהובלת סגן השר לפיתוח חרדי אורי מקלב: במהלך ליל ט׳ באב קווי התחבורה הציבורית לכותל יופעלו כל הלילה. הקרן למורשת הכותל המערבי משלימה את היערכותה לקליטת רבבות המתפללים

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כחמישים אלף מתפללים יגיעו לאמירת הקינות בסמוך לשריד בית מקדשנו באמצעות שירות התחבורה הציבורית של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה

כדי לענות על הביקושים הרבים של המוני בית ישראל המבקשים להגיע אל שריד בית מקדשנו ביום צום ט' באב משרד התחבורה בהובלת סגה"ש לפיתוח חרדי אורי מקלב יתגבר באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית את קווי התחבורה הציבורית לכותל המערבי בירושלים זאת בכדי לאפשר לענות על הביקושים הרבים ביום זה ולאפשר לרבים המבקשים להגיע בשעות הלילה בהם אין החום כבד אל הכותל לשפוך שיח תחינה ותפילה ואמירת קינות בסמוך לשריד בית המקדש.

במסגרת תגבור זה יופעלו כלל קווי תחבורה הציבורית הפועלים לכותל וכלל השירות העירוני לכותל יופעל ויתגבר במהלך שעות היום לצד פעילות סדירה בכל שעות הלילה, מניסיון השנים האחרונות בהם נרשמה עלייה במספר הנוסעים המביעים אימון בשירות התחבורה הציבורית ומגעים דרכה לכותל הובן הצורך והוחלט כאמור בהובלת סגה"ש לפיתוח חרדי אורי מקלב לתת שירות בכל שעות הלילה.

בחדר השליטה של מערך התחבורה הציבורית הפועל יחד עם משטרת ישראל ברכו על הפעלת השירות בכל שעות הלילה דבר אשר יאפשר פיזור רחב יותר של הציבור על פני שעות רבות יותר במהלך היממה, כאשר המונים יגיעו בשנה זו בשעות הלילה.

מוקדם יותר היום הודיעה הקרן למורשת הכותל המערבי על היערכותה לקליטת רבבות המתפללים שיפקדו את שריד בית המקדש במהלך היממה.

ביום רביעי בערב ה-26/07/23 ליל תשעה באב תשפ"ג, הקרן למורשת הכותל תקיים מעמד קריאת מגילת איכה ואמירת קינות ע”י החזן בנוסח עדות המזרח יהודה נפתלי והחזן בנוסח אשכנז שלמה גליק.

לקראת צאת הצום: מחזה מרגש המתרחש מידי שנה בשעות הערב עם דמדומי החמה לקראת צאת הצום, באים אלפי יהודים מכל המגזרים ושרים יחד כתף אל כתף, שירה מרגשת של נחמה וגאולה החל מהשעה 18:30.

תשובת רב הכותל הגר"ש רבינוביץ שליט"א בענין אלה השרים ניגוני געגועים וכיסופים לבנית בית המקדש בתשעה באב בכותל המערבי: בשנים האחרונות מתכנסים ברחבת הכותל המערבי מאות ואלפי צעירים בתשעה באב – לאחר תפילת מנחה לשירת שירי התעוררות, כמיהה וציפייה לגאולה ולבנין בית המקדש. היו כאלו שביקשו למחות בידם בטענה שיש בזה הסחה מאבל על חורבן בית המקדש, ובכלל בימים אלו אסור לשיר , ושבעתיים – בתשעה באב.

בתשובה לגאון רבי אלחנן פרינץ , מביא רב הכותל המערבי מקורות כי שירי התעוררות בלי כלי נגינה יש להתיר בימי בין המצרים. אמנם לא כל מה שמותר בימי בין המצרים יש להתיר ביום תשעה באב שנחשב כיום ש'מתו מוטל לפניו', אולם בימינו – דור יתום שניגונים אלו מעוררים בקדושה ובטהרה – יש להתיר זאת.

הגר"א נבנצאל שליט"א הוסיף על דברים אלו שכל זמן שיהודים אלו צמים בתשעה באב לא יגרם להם כל היסח דעת מאבילות החורבן.

בגמר הצום יחולק בכותל המערבי שתיה ומזונות לאלו שמסיימים את הצום ברחבת הכותל המערבי.

היערכות הקרן למורשת הכותל המערבי תימשך עד השעות המאוחרות של הלילה ( כ- 2 בלילה) כשהמונים בראשות אדמורי”ם רבנים וגדולי תורה מגיעים למעמד קידוש הלבנה הנעשית ברוב עם במוצאי יום תשעה באב.

• כוחות הצלה יוצבו במשך כל היום ברחבת הכותל המערבי להושיט יד ועזרה למי שיזדקק לכך.

• יצוין כי אין כניסה ברכבים פרטיים לעיר העתיקה, ויש להגיע בתחבורה ציבורית בלבד.



0 תגובות